Ogólne Warunki Sprzedaży
§ I. Słownik.
- AKPEX – Sprzedający
- Kontrahent – Kupujący
- OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży
§ II. Postanowienia ogólne.
- Niniejsze OWS mają zastosowanie do umów, jakie zawierane są pomiędzy Sprzedającym, a Kupującymi w zakresie sprzedaży Produktów i usług, tj. części i podzespołów wymienionych w ofercie handlowej Sprzedającego.
- OWS nie obowiązują tylko w przypadku złożenia wyraźnego oświadczenia w formie pisemnej przez Sprzedającego o ich nieobowiązywaniu.
- Sprzedający nie jest związany w żadnym zakresie ogólnymi warunkami umów, wzorcami umów czy regulaminami, które stosowane są przez Kupującego, chyba że w drodze wyraźnego pisemnego oświadczenia wyraził zgodę na ich obowiązywanie.
§ III. Przedmiot i przyjęcie zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest określony Produkt i/lub usługa oferowana do sprzedaży przez Sprzedającego.
- Sprzedający zamówienia przyjmuje w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną.
- Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszych OWS.
- Kupujący składający po raz pierwszy zamówienie, na żądanie Sprzedającego zobowiązuje się wraz z zamówieniem dostarczyć Sprzedającemu kopię następujących dokumentów: wypis z Ewidencji Działalności Gospodarczej lub odpis aktualny z KRS Kupującego, decyzja o nadaniu Kupującemu numeru identyfikacji podatkowej, zaświadczenie Urzędu Skarbowego oraz ZUS o nie zaleganiu z zobowiązaniami wobec tych instytucji.
- Sprzedający w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania zamówienia informuje Kupującego w formie pisemnej lub drogą elektroniczną o:
- przyjęciu zamówienia do realizacji, potwierdzając Kupującemu cenę, warunki oraz termin realizacji zamówienia, lub
- braku możliwości przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Umowę między stronami uznaje się za zawartą z chwilą akceptacji przez Sprzedającego zamówienia w drodze „Potwierdzenie zamówienia” w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną.
- Na podstawie „Potwierdzenia zamówienia”, Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu i przenieść na Kupującego własność Produktu, a Kupujący zobowiązuje się Produkt oraz zapłacić Sprzedającemu cenę.
§ IV. Warunki dostawy Produktu.
- Wydanie Produktu, o którym mowa w pkt. II ust. 1, następuje w miejscu wskazanym przez Sprzedającego w treści „Potwierdzenia zamówienia”.
- Za dzień wykonania przedmiotu zamówienia uznaje się dzień odbioru/dostarczenia Produktu, o ile nie zastrzeżono osobistego odbioru Produktu przez Kupującego, lub dostarczenia Produktu pod adres wskazany w treści „Potwierdzenia zamówienia”.
- Ryzyko utraty i/lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Kupującego z chwilą wydania Produktu Kupującemu.
- Wydanie Towaru jest dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia Towaru Kupującemu, Sprzedawca powierza go spedytorowi i/lub Towar zostanie odebrany przez Kupującego osobiście co jest równoznaczne z przeniesieniem własności Towaru na Kupującego.
- Osoba upoważniona przez Kupującego do odbioru Towaru bada przesyłkę i w przypadku naruszenia zabezpieczeń, uszkodzenia opakowania lub niezgodności liczby paczek z liczbą ujawnioną w liście spedycyjnym, ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki. Jeżeli Kupujący stwierdzi, że ubytek lub uszkodzenie nastąpiło w czasie przewóz, dokona wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności spedytora.
- Po odbiorze towaru, Kupujący niezwłocznie go zbada, a w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru ze złożonym zamówieniem lub fakturą, niekompletności, ubytku lub uszkodzeniu towaru zgłosi ten fakt Sprzedającemu w ciągu 24 godzin od momentu odbioru Towaru w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji.
- W przypadku rezygnacji przez Kupującego z zamówienia przyjętego do realizacji, Sprzedający upoważniony jest do żądania od Kupującego zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez Sprzedającego w związku z przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia.
- Koszt dostawy i odbioru Towarów ponosi Kupujący.
- O ile w „Potwierdzeniu zamówienia” zastrzeżono osobisty odbiór przez Kupującego, wówczas Kupujący zobowiązany jest do odbioru Produktu od Sprzedającego w terminie do 7 dni roboczych od dnia poinformowania Kupującego drogą pisemną lub pocztą elektroniczną o gotowości Produktu do odbioru. W przypadku nie odebrania Produktu przez Kupującego, Sprzedający dokona przechowania Produktu. Równocześnie Sprzedający zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji pozostałych zamówień bez ponoszenia jakichkolwiek kar z tytułu opóźnionych dostaw.
- Zwłoka w osobistym odbiorze Produktu przez Kupującego przekraczająca 30 dni lub odmowa Kupującego odbioru produktu dostarczonego przez Sprzedającego są równoznaczne z rezygnacją Kupującego z przedmiotu zamówienia i tym samym stanowią odstąpienie Kupującego od umowy. Sprzedający wówczas uprawniony jest do dochodzenia od Kupującego zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez Sprzedającego w związku z przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia.
§ V. Sprawdzenie i odbiór towarów.
- Kupujący zobowiązany jest zawsze sprawdzić Produkt w zakresie prawidłowości jego działania.
- Stan techniczny Produktu lub fakt wykonania oraz jakość wykonanej usługi serwisowej winny być potwierdzone przez Kupującego w formie pisemnej („Protokół Odbioru/Protokół Usługi Serwisowej”). Domniemywa się w przypadku braku „Protokołu odbioru”, że Kupujący przyjął Produkt i/lub wykonaną usługę serwisową bez zastrzeżeń.
- W przypadku dostawy kurierskiej odbiorca jest zobowiązany do sprawdzenia dostarczonego towaru w obecności pracownika firmy kurierskiej. W razie uszkodzenia przesyłki prosimy sporządzić protokół szkody i zgłosić szkodę
§ VI. Cena.
- Ceny wskazane przez Sprzedającego są cenami netto, do których zostanie dodany obowiązujący podatek VAT i mogą być podane w PLN lub w walucie obcej stosownie do uzgodnień między stronami, dokonanymi na etapie zamówienia i „Potwierdzenia zamówienia”.
- Zapłata ceny przez Kupującego dokonana zostanie na podstawie faktur VAT wystawionych przez Sprzedającego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Zapłata ceny nie może być dokonana przez Kupującego w formie kompensaty lub potrącenia bez pisemnej zgody Sprzedającego.
- Zapłata zostanie wykonana przez Kupującego:
- przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego umieszczony na fakturze w terminie uzgodnionym w „Potwierdzeniu zamówienia” i podanym na fakturze VAT. Za termin zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Sprzedającego kwotą odpowiadającą cenie brutto.
- gotówką przy odbiorze towaru.
- W razie opóźnienia przez Kupującego płatności, Sprzedający będzie miał prawo wstrzymać realizacje kolejnych dostaw oraz do zmiany warunków płatności przy realizacji następnych zamówień Kupującego bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu.
§ VII. Opóźnienie wykonania umowy oraz odstąpienie od umowy.
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt. X ust. 2, Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany daty dostawy Produktu. O powyższym, Sprzedający niezwłocznie zawiadamia Kupującego.
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust.1, Sprzedający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty powstałe po stronie Kupującego i/lub jego kontrahentów.
- Zmiana terminu dostawy Produktu o okres do 30 dni nie stanowi podstawy do odstąpienia przez Kupującego od złożonego zamówienia.
- Odstąpienie może nastąpić na podstawie oświadczenia Kupującego, złożonego w formie pisemnej, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających odstąpienie.
§ VIII. Rękojmia i gwarancja.
- Odpowiedzialność AKPEX Adam Włodarczyk z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.
- Kupującemu przysługuje prawo do 6 miesięcznej gwarancji na zakupione towary i usługi z zastrzeżeniem jednakże, że Sprzedający nie odpowiada za wady będące wynikiem zwyczajnego zużycia Produktu, jego niewłaściwego używania lub przechowywania oraz jego zmian, przeróbek lub napraw dokonanych przez podmioty trzecie.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe z przyczyn związanych z nabytymi produktami oraz ewentualne straty pośrednie, jak utracone przez Kupującego zyski, korzyści, itp.
- Reklamacja Towarów z tytułu gwarancji jest możliwa po przedstawieniu właściwego dowodu zakupu i opisaniu uszkodzenia
- Zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji wymaga formy pisemnej przesłanej listem poleconym lub drogą elektroniczną.
§ IX. Odpowiedzialność odszkodowawcza.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy ograniczona zostaje do wysokości ceny przedmiotu zamówienia, co oznacza, że Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe z przyczyn związanych z nabytymi Produktami oraz ewentualne straty pośrednie, jak utracone przez Kupującego zyski, korzyści, itp.
§ X. Siła wyższa.
- Odpowiedzialność Strony, która wskutek działania siły wyższej nie jest w stanie wykonać umowy, zostaje na czas jej działania wyłączona.
- Pod pojęciem siły wyższej rozumie się zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą zapobiec, m.in. wojna, stany wyjątkowe, klęski żywiołowe, strajki, działania lub zaniechania producentów Produktu o ile producentem Produktu nie jest Sprzedający itp.
- Każda ze Stron jest zobowiązana do niezwłocznego zawiadomienia drugiej Strony o wystąpieniu siły wyższej.
§ XI. Postanowienia końcowe.
- W przypadku, gdyby jakiekolwiek postanowienia OWS okazały się być w całości lub w części nieważne lub nieskuteczne, okoliczność ta w żaden sposób nie wpływa na moc obowiązującą pozostałych postanowień. Sprawy nieuregulowane niniejszymi OWS podlegają przepisom Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle realizacji przedmiotu zamówienia będą rozstrzygane w drodze polubownej a, w przypadku niemożności osiągnięcia porozumienia, poddane zostaną odpowiedniej placówce sądu powszechnego.